Výtahové motory
MEZ, a.s. patří mezi tradiční výrobce výtahových elektromotorů. Tyto motory se vyznačují nenáročnou údržbou, nízkou hlučností, minimálním chvěním a vysokou spolehlivostí. Jedná se o elektromotory řady ATM a VTM.
Základní technické parametry:
• Napájecí napětí 3 x 400 V, kmitočet 50Hz (na přání zákazníka 3 x 500V, popřípadě 60 Hz).
• Druh provozu - přerušovaný chod s rozběhem, zatěžovatel 60%, počet sepnutí max. 180 cyklů za hodinu.
• Okolní prostředí od -4 - +35' C, relativní vlhkost 80% při 20'C, nadmořská výška1000m.
• Izolace motoru odpovídá třídě tepelné odolnosti "F".
• Max. hladina akustického výkonu LWA v prac. režimu motoru je nižší než 65dB
• Motory jsou standartně vybaveny tepelnou ochranou tvořenou tepelnými pojistkami uloženými ve vinutí statoru.
• Ložiska jsou kluzná, s kroužkovým mazáním, uložená v ložiskových štítech.
• Možnost obou směrů otáčení.
Motory nejsou konstruovány pro přenos axiálního zatížení na hřídel motoru.
Motory ATM
• Jsou konstrukčně řešeny jako asynchronní jednorychlostní a dvourychlostní elektromotory.
• Stupeň krytí motoru IP 20, stupeň krytí svorkovnice IP 44.
Jednorychlostní výtahové motory ATM
• Počet otáček motoru je 945 ot./min.
• Výška osy hřídele od základny je 118 a 135 mm.
• Tvar motoru:
- patkový 1M 1001 (přední konec hřídele volný)
- patkový 1M 1002 (oba konce hřídele volné).
Dvourychlostní výtahové motory ATM
• Motory s dvojím galvanicky odděleným vynutím, každé je samostatně zapojeno do hvězdy(Y).
• Počet otáček motoru je dán počtem pólů.
• Výška osy hřídele od základny je 180 a 225 mm.
• Tvar motoru:
- patkový 1M 1001 (přední konec hřídele volný)
- patkový 1M 1002 (oba konce hřídele volné)
- přírubový 1M 3001 (přední konec hřídele volný)
- přírubový 1M 3002 (oba konce hřídele volné)
• Na přání zákazníka je možné připojení cizí ventilace k motoru (výrobce doporučuje pří počtu sepnutí více jak 120 cyklů za hod.). Cizí ventilace radiální se skládá z difuzoru, ventilátoru a samostatného třífázového motoru 400V/50Hz. Cizí ventilace axiální je tvořena dvojicí axiálních ventilátorů 230V/50Hz ve společném krytu. Oba druhy ventilací se dají dodatečně namontovat po odstranění žaluzií. Sepnutí a vypnutí probíhá automaticky v závislosti na teplotě motoru.
Do výrobního programu firmy patří také speciální výtahový motor ATM 180DP. V podstatě jde o motor ATM 180, který je upraven pro přímé připojení k převodovce. Neobsahuje ložiskové štíty a hřídel rotoru. Hřídel rotoru tvoří hřídel vycházející z převodovky. Rotor motoru je na tuto hřídel dodatečně nalisován. Přední čelo motoru je pevně spojeno s převodovkou, zadní čelo je zakryto krytem. Tento motor je vyráběn v celém rozsahu typové řady ATM 180.
Motory VTM
• Jsou konstrukčně řešeny jako asynchronní dvourychlostní elektromotory.
• Stupeň krytí motoru IP 23, stupeň krytí svorkovnice IP 44.
• Motory s dvojím galvanicky odděleným vypnutím, každé je samostatně zapojeno do hvězdy(Y).
• Počet otáček motoru je dán počtem pólů.
• Výška osy hřídele od základny je 250 mm.
• Tvar motoru:
- patkový 1M 1001 (přední konec hřídele volný)
- patkový 1M 1002 (oba konce hřídele volné)
- přírubový 1M 3001 (přední konec hřídele volný)
- přírubový 1M 3002 (oba konce hřídele volné)
• Na přání zákazníka je možné připojení cizí ventilace k motoru (výrobce doporučuje pří počtu sepnutí více jak 120 cyklů za hod.)
Kontakt
MEZ, a.s.592 62 Nedvědice
Czech Republic
IČ: 25309331
DIČ: CZ25309331
tel.: + 420 566 592 114
ID datové schránky:
p2re7bn
info@mez.cz